Diner

Tomaat harissa orzo

Tomaat harissa orzo

We hebben allemaal wel eens van die avonden waarop we totaal geen zin hebben om te koken maar wel graag een gezonde maaltijd hebben. Dan is deze tomaat harissa orzo echt perfect. Het is een gerecht die je in één pan maakt, dus weinig afwas en hij is snel gemaakt. Je hoeft ook nog eens weinig voor te bereiden. Het enige wat je echt hoeft te doen is de paprika, knoflook en ui snijden. De rest gaat allemaal in één pan en je hebt een voedzame, makkelijke en super lekkere maaltijd op tafel staan. Kies je ervoor om de geroosterde kikkererwten erbij te maken is het net wat extra werk, maar ook daarbij doet de oven het grootste werk. Zonder de geroosterde kikkererwten is deze tomaat harissa orzo ook heerlijk. Je kunt er ook voor kiezen om er wat vegetarische kipstuckjes aan toe te voegen om het geheel net wat eiwitrijker te maken. Hoe dan ook is dit recept echt een smaakbom die licht pittig is en super romig. Een top recept voor door de week. Op zoek naar meer orzo recepten? Probeer dan ook zeker eens deze orzo salade of deze geroosterde paprika orzo.

Let’s make some orzo!

Ingrediënten
voor 2 – 3 personen
– 150 gram orzo
– 2 rode punt paprika’s
– 250 gram cherry tomaatjes
– 1 rode ui
– 3 teentjes knoflook
– 400 gram tomatenblokjes (blik)
– 1 klein blikje tomatenpuree
– 1 el harissa
– 1 tl gerookt paprikapoeder
– 250 ml water
– 1 el citroensap
– 75 gram feta
– 2 flinke handen spinazie
rucola, peterselie, pijnboompitten, geroosterde kikkererwten

Bereiding
1. Snijd de paprika in reepjes, snipper de ui en snijd de knoflook fijn
2. Verhit een scheut olijfolie in een pan en fruit hierin de ui aan. Voeg vervolgens de paprika toe en bak dit even mee. Doe dit ook met de cherrytomaatjes en voeg dan het paprikapoeder, tomatenpuree en harissa toe. Bak dit even mee voordat je de tomatenblokjes, orzo en water toevoegt. Laat het geheel zachtjes koken zodat de orzo gaar is en het vocht opgenomen heeft
3. Roer op het einde de spinazie en het citroensap erdoorheen. Breng het geheel op smaak met peper en zout
4. Serveer de orzo met de feta, rucola, verse peterselie en pijnboompitten. Voeg je favoriete eiwitbron toe. Hier heb ik gekozen voor geroosterde kikkererwten voor een extra crunch

Tomaat harissa orzo

1 Reactie

  1. […] wat extra Parmezaanse kaas. Ben je op zoek naar meer orzo recepten? Probeer dan ook zeker eens deze tomaat harissa orzo of deze orzo […]

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *