Diner

Vegan gyros flatbread

Vegan gyros flatbread

Comfortfood, ik hou ervan. Of dit nu in de vorm is van een heerlijk verwarmende curry of juist in de vorm van een burger, ik vind het heerlijk. Deze vegan gyros flatbread is ook zo een vorm van comfortfood wat ik echt heerlijk vind om te maken. Het voelt alsof je een soort fastfood eet, maar dan in een voedzamere én plantaardige variant. Deze vegan gyros flatbread is namelijk gemaakt met een volkoren flatbread, bevat lekker veel groenten en zit vol met verschillende smaken. Het is ook nog eens onwijs makkelijk te maken, je hebt helemaal niet veel ingrediënten nodig en het staat snel op tafel. Dat is nou echt puur comfortfood. Ik heb voor dit recept de naturel hummus gebruikt van Florentin Organic Kitchen. Een biologische hummus gemaakt met pure ingrediënten en ze hebben nu een verbeterde receptuur. Ik heb al veel hummus gegeten en ik kan je zeggen dat dit er zeker een is die hoog op mijn lijstje staat van favorieten. Pure ingrediënten, geen onnodig lange ingrediënten lijst en ook nog eens heel erg lekker en romig. In dit recept is het ook een heerlijke toevoeging! Op zoek naar meer lekker comfortfood recepten? Probeer dan ook zeker eens deze zoete aardappel zwarte bonen burgers of deze pompoen hummus quesadilla’s.

Let’s make some vegan gyros flatbreads!

Ingrediënten
voor 2 personen
– 2 (volkoren) flatbreads
– 2 flinke el hummus
– 1 pakje vegan gyros of shoarma
– 1/2 courgette
– 1 rode paprika
– 2 handjes sla naar keuze
– 100 ml plantaardige kwark ongezoet
– 1/3e stuk komkommer
– sap van 1/2 citroen
– 1 teentje knoflook
koriander, sesamzaad, ingelegde rode ui

Bereiding
1. Snijd de courgette in plakken en de paprika in reepjes
2. Verhit een grillpan op het vuur en grill hier de courgette en paprika in totdat ze mooie strepen krijgen
3. Snijd de komkommer over de lengte door midden en verwijder de zaadlijsten. Rasp de komkommer en knijp zoveel mogelijk vocht eruit. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de komkommer in een schone theedoek te leggen en daar het vocht uit knijpen
4. Meng vervolgens de komkommer rasp met de plantaardige kwark en het citroensap. Pers het teentje knoflook uit en voeg dit ook toe. Breng het geheel op smaak me peper en zout
5. Verwarm de flatbread zoals aangegeven staat op de verpakking en bak de vegan gyros in een pan
6. Besmeer de flatbreads met een goede laag hummus en verdeel vervolgens de sla, gegrilde groenten, gebakken gyros en tzatziki over de flatbreads
7. Maak af met wat verse koriander, sesamzaad en zelfgemaakte ingelegde rode ui

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *