Ontbijt

Appeltaart baked oats

Appeltaart baked oats

De herfst is al even begonnen en ik zit helemaal in de herfstsferen. Ik kan geen genoeg krijgen van de verwarmende smaken die de herfst te bieden heeft. Appel en kaneel is een van die verwarmende smaken die ik heerlijk vind aan de herfst. Ondanks dat ik dit prima het hele jaar door kan eten, geeft het me wel een herfstig gevoel. Nu het ook weer kouder aan het worden is ben ik ook weer helemaal fan van de warme ontbijtjes. Waar ik in de zomer liever kies voor een koude smoothiebowl of overnight oats, ga ik tijdens de koudere dagen liever voor een warme variant. Deze appeltaart baked oats is dus het perfecte herfstontbijt. Het is een baked oats variant met in het midden een vulling van gebakken appel, kaneel en rozijnen. Als dat geen feestontbijt is dan weet ik het ook niet meer. Op zoek naar meer baked oats recepten? Probeer dan ook eens deze carrot cake baked oats of deze tiramisu baked oats.

Let’s make some appeltaart baked oats!

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden
1. Snijd de appel door de helft. Snijd de ene helft in kleine blokjes en de andere in grove stukken
2. Verwarm een pan op het vuur en voeg hier de appel blokjes aan toe. Bak deze totdat ze zacht worden. Voeg een scheutje water toe als de pan droog wordt
3. Wanneer de appel blokjes zacht zijn, voeg dan een snuf kaneel toe samen met 1 tl maple syrup en de el rozijnen. Zet dit aan de kant terwijl je de baked oats voorbereid
4. Doe de havermout in een blender samen met de plantaardige melk, andere helft van de appel, chiazaad, bakpoeder, vanille extract, 1 tl maple syrup, kaneel en speculaaskruiden. Blend dit tot een glad geheel 
5. Gebruik een ovenschaaltje en voeg hier de helft van het beslag aan toe. Doe de gebakken appel in het midden van het pannetje en voeg hier ook de plantaardige kwark aan toe. Giet er vervolgens de rest van het beslag overheen
6. Zet het schaaltje voor circa 20 minuten in de oven
7. Maak af met wat pecannoten, kokosrasp en amandelpasta

Ingrediënten
voor 1 – 2 personen
– 70 gram havermout
– 200 ml plantaardige melk
– 1 el Myprotein vegan vanille soy protein
– 1 appel
– 1 el chiazaad
– 1 tl bakpoeder
– 1 tl kaneel
– snuf speculaaskruiden
– 1 el rozijnen
– 2 tl maple syrup
– 1 tl vanille extract
– 50 gram plantaardige kwark
pecannoten, amandelpasta, kokosrasp

Met de code HILDE krijg je 36% korting op je aankoop bij MyProtein

Appeltaart baked oats2

*deze post bevat affiliate links

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *