Ontbijt

Perzik overnight oats

Perzik overnight oats

Overnight oats blijft een van mijn favoriete ontbijtjes in de zomer en op vroege ochtenden. Een lekker fris, voedzaam en snel ontbijtje. Deze perzik overnight oats is er een die perfect past bij deze zomerse dagen. Lekker zoet en zomers, maar toch vullend en voedzaam. Je maakt het ontbijtje de avond van tevoren alvast, waardoor je het in de ochtend alleen nog maar in een kommetje hoeft te doen. Deze perzik overnight oats is heerlijk romig. Je kunt dit ontbijtje afmaken zoals jij zelf lekker vind. Dat vind ik altijd het fijne aan zulke ontbijtjes. Elke keer kun je hem net weer wat anders maken door de toppings wat te veranderen. Op zoek naar meer zomerse overnight oats recepten? Probeer dan ook eens deze tropische overnight oats of deze kokos frambozen overnight oats.

Let’s make some overnight oats!

Ingrediënten
voor 1 – 2 personen
– 80 gram havermout
– 100 ml plantaardige melk
– 100 ml (kokos)yoghurt
– 1 el chiazaad
– 1 perzik
– 1 el maple syrup
– 1 tl vanille extract
– snuf kaneel
kokosvlokken, pompoenpitten, hennepzaad, amandelpasta

Bereiding
Bereid de overnight oats de avond van tevoren
1. Snijd de perzik doormidden en verwijder de schil van een helft. Doe deze helft van de perzik in een blender, samen met de plantaardige melk, maple syrup en vanille extract. Blend dit tot een glad geheel
2. Snijd de andere helft van de perzik in kleine blokjes
3. Doe in een kom de havermout met het chiazaad en kaneel. Voeg hier het perzik mengsel aan toe, samen met de (kokos)yoghurt en de stukjes perzik. Roer dit goed door elkaar en zet in de koelkast tot de volgende ochtend
4. Roer in de ochtend de havermout nog een keer goed door. Voeg eventueel nog een scheutje plantaardige melk toe als deze te dik is geworden
5. Doe de havermout in een kom en maak af met wat extra plakjes perzik, kokosvlokken, pompoenpitten, hennepzaad en amandelpasta

Perzik overnight oats

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *