Ontbijt

PB&J chiapudding

PB&J chiapudding

De combinatie van pindakaas en jam blijft een van mijn favorieten. Al helemaal top in dit lekkere ontbijtje die in de ochtend al voor je klaar staat. Deze PB&J chiapudding maak je de avond van tevoren zodat je in de ochtend er geen moeite meer voor hoeft te doen. Super makkelijk te maken, voedzaam en ook nog eens mega lekker. Met deze PB&J chiapudding start jij de dag sowieso goed! Op zoek naar meer lekkere chiapudding recepten? Probeer dan ook zeker eens deze banaan-choco chiapudding of deze kokos chiapudding.

Let’s make some chia pudding!

Ingrediënten
voor 1 – 2 personen
– 3 el chiazaad + 1 tl extra
– 100 gram plantaardige yoghurt
– 100 ml plantaardige melk
– 1 tl vanille extract
– 1 tl maple syrup
– snuf kaneel
– 100 gram (diepvries) frambozen
– paar vanille flavdrops of 1 tl vanille extract + 1 tl maple syrup
– 1 flinke el pindakaas
frambozen, pinda’s

Bereiding
Maak de chiapudding de avond van tevoren
1. Meng voor de chiapudding de chiazaad met de plantaardige yoghurt, plantaardige melk, vanille extract, maple syrup en een snuf kaneel. Roer dit goed door
2. Doe de (diepvries)frambozen in een pannetje en laat deze warm worden zodat ze uit elkaar breken. Voeg hier vervolgens de extra tl chiazaad aan toe samen met de vanille flavdrops of 1 tl vanille extract + 1 tl maple syrup. Laat deze afkoelen
3. Verdeel de frambozen ‘jam’ over 2 glaasjes en verdeel vervolgens de chiapudding eroverheen. Zet deze in de koelkast voor een nacht
4. Maak de chiapudding af met de pindakaas, wat extra frambozen en pinda’s

PB&J chiapudding

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *